Toată lumea
este în panică de ceea ce se întâmplă odată cu răspândirea virusului COVID19,
autoritățile tuturor statelor întreprind măsuri pentru stoparea răspânirii
acestuia, în Republica Moldova până în data de 15 mai este declarată stare de
urgență. Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a prelungit „vacanța”
forțată până la ridicarea stării de urgență, adică până în data de 15 mai. În timp
redus MECC a aprobat Metodologia privind
continuarea la distanță a procesului educațional în condiții de carantină
care vine în ajutorul școlilor, profesorilor și elevilor și le răspunde la
multe întrebări legate de organizarea procesului educațional la distanță.
Profesorii
s-au mobilizat exemplar, unii chiar cu exces de zel, și au început predarea-învățarea
online, au început să utilizeze o multitudine de platforme online, profesorii
au învățat rapid ce sunt și cum se utlizează platformele online de care mai
ieri nici nu știau că există. Cele mai des utilizate platforme educaționale
online de către profesori sunt: Zoom.us, Google Classroom, studii.md., socrative.com,
learning.apps, Kahoot, quizizz.com, Classtime, Wordwall, ClassTools,
Onlinetestpad, Microsoft teams, Learning app, Livresq, etc. În acest sens, câteva
sfaturi:
1.
Stabiliți la nivel de instituție 2-3 platforme
pe care le veți utliza toți profesorii, pentru a nu debusola elevii și a nu
pierde timpul învățând platforme noi.
2.
Dacă nu ați stabilit la nivel de instituție,
selectați d-voastră 2-3 platforme cu care vă este ușor să lucrați și elaborați
materiale. Materialele trebuie să fie interactive și simple în același timp.
3.
Este important să țineți cont de timpul necesar
elevilor pentru a rezolva anumite sarcini, dozați timpul și dați sarcini axate
pe starea de bine a elevului, cum ar fi: un desen la libera alegere, rostirea
unei rugăciuni, lectura din Biblie etc.
4.
Folosiți momentul pentru a implica și părinții
în activități: un dialog despre botezul copilului, despre nunta părinților.
5.
Puteți da sarcini pentru 2-3 săptămâni, lectura
unei cărți artistice.
În ceea ce privește starea
noastră de bine, trebuie să ținem cont de experiența călugărilor și a Sfinților
Părinți:
1.
Să respectăm programul de rugăciune;
2.
Să citim cărți duhovnicești și în special Sfânta
Scriptură;
3.
Să limităm accesul informației inutile;
4.
Să realizăm un program zilnic de activități;
5.
Să „răscumpărăm vremea căci zilele rele sunt”;
Recomandăm profesorilor de
Religie să elaboreze proiecte didactice, care le vor fi de folos în viitor, să
revizuiască portofoliul profesional, să lectureze materiale didactice și alte
cărți care „așteaptă pe raft”. Dar toate să le primim conform cuvintelor
rugăciunii „facă-se voia Ta” de aceea, Cu Dumnezeu înainte!