marți, 1 iunie 2021
Premierea participanților la concursul „Ora de Religie - cunoaștere și devenire spirituală”
vineri, 26 februarie 2021
Concurs la Religie: „Ora de Religie - cunoaștere și devenire spirituală”
Concursul, care este la prima ediție, se desfășoară în baza Curriculum la Religie clasele I-IX, Ordin de aprobare nr.761 din 08.09.11, și este organizat de către Direcția Metodică a Mitropoliei Chișinăului și a Întregii Moldove în colaborare cu Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Mun. Chișinău.
Concursul se adresează elevilor din ciclul primar și gimnazial din municipiul Chișinău, care beneficiază de educație religioasă, atât în școlile de stat cât și în școlile parohiale. Concursul se va desfășura în format on-line, prin completarea de către elevi a unui chestionar Google, întrebările vor fi formulate în baza manualului și curriculum la disciplină.
Concursul se desfășoară online, pe baza unui link care va fi distribuit tuturor factorilor educaționali pentru ca acesta să ajungă în posesia elevilor.
📧 Rugăm profesorii să aibă lista elevilor ce vor participa la concurs din partea instituției cu adresa de email a acestora sau orice mijloc prin care vor putea transmite link-ul (Viber, Google Classrom etc).
Oferta și intenția de participare se realizează de către profesori prin completarea Chestionarului.
Profesorul de religie - un exemplu pentru cei din jur (eseu)
Imagine simbol |
vineri, 19 februarie 2021
Profesorul de Religie - „semănător de valori” (eseu)
A fi profesor nu este doar o profesie, ci
mai ales o vocație. Oare câte calități trebuie să dețină o persoană care îmbrățișează
această îndeletnicire? Fermitate, răbdare, încredere sunt primele calități esențiale
pe care trebuie să le dețină un profesor de religie. Dar cel mai important, el
trebuie să aibă dragoste față de copii. Profesor ideal de religie este acel care
combină dragostea cu munca, astfel devenind dascălul perfect. Profesorul de religie
este mentorul care descoperă în fiecare elev binele, merge cu elevul mână-n
mână până la înălțimi spirituale, educându-l să fie amabil, sociabil, decent,
sensibil, străduitor, adică să fie un bun creștin. Un profesor ideal de religie
este acel care găsește valoare în fiecare elev, fără să critice pe nimeni,
încurajând și oferind exemplu.
Nu se poate face educație fără Morală Creștină și fără modelul Virtuții, care este Iisus Hristos, imitat apoi în parte de către sfinți. Educația începe în copilărie și continuă toată viața, bineînțeles cu metode și forme specifice fiecărei vârste. Tinerețea este vârsta care te introduce imediat în realitatea vieții, dar pentru aceasta pregătirea trebuie să înceapă în copilărie. Dascălul de religie subliniază rolul important al familiei în educarea copiilor, precum și importanța colaborării dintre profesori și părinți. El întrunește în sine trei elemente esențiale: iubirea, credința și responsabilitatea față de copii, dar și față de colegi. Profesorul ideal de religie modelează din fiecare elev o personalitate cu o capacitate de entuziasm, dragoste și dăruire.
luni, 15 februarie 2021
Gala Tineretului Ortodox 2021 - Categoria Profesorul de Religie
A urmat un Te Deum de mulțumire pentru binefacerile revărsate asupra tuturor tinerilor, cerându-se luminare și înțelepțire, precum și râvnă pentru cele sfinte ale celor în creștere și devenire.
Mitropolitul a rostit un cuvânt de învățătură pentru adunarea drept-măritoare, menționând frumusețea tinereții și provocările prin care trec tinerii de astăzi.
Pentru slujitorii, instituțiile și tinerii implicați în diverse proiecte de zidire sufletească au fost pregătite diplome de excelență. Astfel, au fost înmânate diplome și seturi de carte duhovnicească pentru 60 de instituții și persoane la diverse categorii: profesorul de religie și performanțe la această disciplină, promovarea valorilor creștine, misionarul, studentul, liceanul și voluntarul anului.
La final, prot. Octavian Moșin, președintele Sectorului Sinodal Activitate Pastorală pentru Tineret, a mulțumit ierarhului pentru binecuvântare, rugăciune, apreciere și încurajare pentru toți care se trudesc spre formarea lăuntrică a generației în creștere.
Teatrul poetic ”Comoara” din s. Sălcuța, Căușeni, condus de către prot. Nicolae Jelihovschi, a venit cu un spectacol legat de perioada prigoanei comuniste.
Totodată, a fost inaugurată sala-muzeu de pe lângă biserica universitară și redeschisă Biblioteca de carte religioasă.
Subliniem că în acest an în baza dosarelor depuse la concurs au fost menționați profesorii de Religie:
- Pr. Andrei Ursoi, inspector Eparhia de Ungheni și Nisporeni.
- Preoteasa Rodica Vrancean, profesor de Religie Tohatin, grad didactic II;
- Preoteasa Olesea Manole, profesor de Religie Rădeni, grad didactic II.
vineri, 12 februarie 2021
Slujirea misionară a profesorului de Religie (eseu)
Imagine simbol |
Încep acest eseu cu gândul la copiii mei – elevii de mai multe generații, dar, în mod inerent, și cu gândul la Învățătorul, Modelul Suprem – Iisus Hristos. Consider că una dintre trăsăturile esențiale ce definesc personalitatea unui profesor de religie care să fie iubit de copii este reprezentată de un talent înnăscut, un dar de la Dumnezeu, o înclinație aparte de a ști cum să fie plăcut copiilor, prin iubirea pe care o emană în jurul său.
Alte calități, în egală măsură de importante, sunt pasiunea pentru materia
predată și, bineînțeles, un grad înalt de competență în domeniul respectiv.
Pentru o predare eficientă, profesorul trebuie să stăpânească foarte bine cunoștințele
respective și, totodată, să se afle într-un proces de continuă aprofundare și
extindere a competențelor profesionale, fiind la curent cu ultimele noutăți din
domeniul psihopedagogiei și din domeniul spiritual – în ceea ce ține de
specialitatea sa. Pentru un stil de predare eficient, la fel de important este
ca profesorul să fie deschis la dialog și să interacționeze constant cu elevii.
Aceștia trebuie să fie asigurați că își pot exprima liber orice fel de
nelămurire legată de informațiile prezentate, punând întrebări în timpul orei.
De asemenea, o calitate extraordinar de importantă pentru orice profesor este „îndelunga
răbdare”: răbdare să explice de mai multe ori aceleași lucruri, să-i înțeleagă
pe elevi, să se aplece la nivelul și nevoile lor.
În concepția mea personală, un profesor de religie trebuie