sâmbătă, 25 decembrie 2021

Atestarea cadrelor didactice: Ore publice la I.P. Complexul educațional „Ilie Fulga” din Comuna Stăuceni

 


În cadrul procesului de atestare din I.P. Complexul educațional „Ilie Fulga” din Comuna Stăuceni, profesorul de Religie - BUTNARU Iulian a desfășurat pe parcursul lunii decembrie cele două ore publice și o activitate extrașcolară.

În cadrul Instituției Publice „Ilie Fulga” disciplina opțională Religia se regăsește la toate clasele din învățământul primar, ceea ce reprezintă un indicator al calității orelor desfășurate și prezintă abordarea managerială prioritară axată pe formarea axiologică a elevilor. În anul curent de studii 2021-2022: 360 de elevi ai ciclului primar studiază disciplina Religie. Trebuie subliniat faptul că odată cu introducerea orei de Religie în școală, prin Hotărârea de Guvern 596 din 2 iulie 2010, grație colaborării dintre preotul-paroh Gheorghe Gavrilița al Bisericii „Nașterea Maicii Domnului” din localitate și Instituția de învățământ „Ilie Fulga” a demarat procesul de educație religioasă. Remarcăm faptul că pe lângă Biserica cu hramul „Nașterea Maicii Domnului” își desfășoară activitatea și Școala duminicală, condusă de catihetul și profesorul de religie Iulian Butnaru.

În cadrul lecțiilor publice au fost abordate subiectele: „Despre Sfânta Liturghie” (clasa a IV-a) și „Nașterea Domnului” (clasa a II-a). Orele publice au fost reflecția unei proiectări riguroase a demersului didactic în care s-a ținut cont de corelația dintre competențe și obiective educaționale, fiind asigurată legătura dintre temele studiate și viață de zi cu zi, utilizându-se tehnici și metode didactice propice subiectelor abordate. 

În cadrul lecției „Despre Sfânta Liturghie” elevii au vizionat filmulețul „Atitudini” descoperind scopul pentru care mergem la biserică și care trebuie să fie pregătirea credinciosului pentru participarea la Jertfa euharistică. În etapa de Realizare a sensului elevii au descoperit principalele momente ale Sfintei Liturghii lucrând în grup și lecturând textul propus, iar la etapa de Reflecție elevii au meditat despre importanța participării la Sfânta Liturghie din duminici și sărbători prin alcătuirea unui text.

Lecția desfășurată cu elevii clasei a II-a a avut genericul „Nașterea Domnului” elevii demonstrând cunoașterea vieții Maicii Domnului din cadrul temelor anterioare, cunoașterea fenomenelor naturii, cunoașterea datinilor de iarnă și a sărbătorilor de iarnă – fiind asigurată interdisciplinaritatea cu EMS, Științe și Limba și literatura română. Prin realizarea mai multor sarcini în grup elevii au descoperit principalele evenimente petrecute la Nașterea Domnului, iar la etapa de Reflecție elevii au fost colindați de către un grup de elevi ai clasei a IV-a, astfel demonstrându-se colaborarea și parteneriatul cu alți profesori din școală.

În concluzie subliniem faptul că profesorul a demonstrat cunoașterea la nivel înalt  a conținuturilor teologice și a dat dovadă de competențe psihopedagogice: prin crearea unui spațiu sigur al demersului didactic și implicarea tuturor elevilor în procesul didactic.