În cadrul procesului de atestare din I.P. Complexul educațional
„Ilie Fulga” din Comuna Stăuceni, profesorul de Religie - BUTNARU Iulian a desfășurat pe parcursul lunii decembrie cele două
ore publice și o activitate extrașcolară.
În cadrul Instituției Publice „Ilie Fulga” disciplina opțională
Religia se regăsește la toate clasele din învățământul primar, ceea ce
reprezintă un indicator al calității orelor desfășurate și prezintă abordarea
managerială prioritară axată pe formarea axiologică a elevilor. În anul curent
de studii 2021-2022: 360 de elevi ai ciclului primar studiază disciplina Religie. Trebuie subliniat
faptul că odată cu introducerea orei de Religie în școală, prin Hotărârea de
Guvern 596 din 2 iulie 2010, grație colaborării dintre preotul-paroh Gheorghe
Gavrilița al Bisericii „Nașterea
Maicii Domnului” din localitate și
Instituția de învățământ „Ilie Fulga” a demarat procesul de educație
religioasă. Remarcăm faptul că pe lângă Biserica cu hramul „Nașterea Maicii
Domnului” își desfășoară activitatea și Școala duminicală, condusă de catihetul
și profesorul de religie Iulian Butnaru.
În cadrul lecțiilor publice au fost abordate subiectele: „Despre Sfânta Liturghie” (clasa a IV-a) și „Nașterea Domnului” (clasa a II-a). Orele publice au fost reflecția unei proiectări riguroase a demersului didactic în care s-a ținut cont de corelația dintre competențe și obiective educaționale, fiind asigurată legătura dintre temele studiate și viață de zi cu zi, utilizându-se tehnici și metode didactice propice subiectelor abordate.
În cadrul lecției „Despre
Sfânta Liturghie” elevii au vizionat filmulețul „Atitudini”
descoperind scopul pentru care mergem la biserică și care trebuie să fie
pregătirea credinciosului pentru participarea la Jertfa euharistică. În etapa
de Realizare a sensului elevii au descoperit principalele momente ale Sfintei
Liturghii lucrând în grup și lecturând textul propus, iar la etapa de Reflecție
elevii au meditat despre importanța participării la Sfânta Liturghie din
duminici și sărbători prin alcătuirea unui text.
Lecția desfășurată cu elevii clasei a II-a a avut
genericul „Nașterea Domnului” elevii demonstrând cunoașterea vieții Maicii
Domnului din cadrul temelor anterioare, cunoașterea fenomenelor naturii, cunoașterea
datinilor de iarnă și a sărbătorilor de iarnă – fiind asigurată interdisciplinaritatea cu EMS, Științe și Limba și literatura română. Prin realizarea mai multor
sarcini în grup elevii au descoperit principalele evenimente petrecute la
Nașterea Domnului, iar la etapa de Reflecție elevii au fost colindați de către
un grup de elevi ai clasei a IV-a, astfel demonstrându-se colaborarea și parteneriatul
cu alți profesori din școală.
În concluzie subliniem faptul că profesorul a demonstrat cunoașterea
la nivel înalt a conținuturilor
teologice și a dat dovadă de competențe psihopedagogice: prin crearea unui
spațiu sigur al demersului didactic și implicarea tuturor elevilor în procesul
didactic.