duminică, 10 februarie 2019

Proiectul educativ „ALĂTURI DE HRISTOS ÎN EUROPA SECOLULUI XXI” - ediția a III-a, an școlar 2018-2019

Argument justificare, context
Uniunea Europeană urmărește asigurarea unei educaţii multiculturale pentru tineri care să stimuleze dezvoltarea abilităţilor de acceptare şi iniţiere a unui dialog constructiv, pe tema valorilor morale, între elevi aparţinând diferitelor tradiţii culturale şi confesionale din Europa.
Scopul implementării acestui proiect este demararea şi dezvoltarea unei strânse colaborări între școlile de stat și parohiile româneşti din Uniunea Europeană.
     Obiectivul proiectului. Se urmăreşte participarea elevilor și implicarea cadrelor didactice care desfășoară activități de catehizare religioasă în școli de stat sau  biserici creştine, în vederea ancorării tinerilor la valorile morale creștine, într-o lume globalizată, o lume  în care aceste valori sunt din ce în ce mai deteriorate. Prin activităţile care se vor desfăşura ne propunem scoaterea în evidență a calităţilor însușite de elevii participanți din perspectiva unei învățări de performanță. 
     Înscrierea participanților se face în perioada 21.01.2019 - 25.02.2019. După studierea regulamentului,  îndrumătorii elevilor care doresc să se înscrie în proiect, sunt rugaţi să completeze formularul aflat la adresa  https://goo.gl/forms/limTApQdtKCi2DjE2
            Descrierea activității
            Proiectul se va desfășura pe două secțiuni:
            SECȚIUNEA I- cu participare directă
            Activitatea  constă în reunirea elevilor înscriși în  proiect  și participarea acestora, în cadrul unei mese rotunde la dezbateri pe tema valorilor morale creștine, având la bază tematica prezentată în Anexa1. Desfășurarea activității  va avea loc în data de 8 martie 2019, ora 14.30,  la sediul Colegiului de Muzică Sigismund Toduță, str. Paris nr. 60, sala B07. După participarea la dezbateri, elevii vor fi invitați să redacteze un eseu, după cerințe formulate pentru mai multe categorii de vârstă.
            SECȚIUNEA II-  participare indirectă
             Această secțiune se adresează elevilor doritori să se implice în proiect,  care nu au posibilitatea să ia parte la dezbateri. Pentru aceștia se organizează un concurs on-line, care  va avea loc în data de 9 martie 2019. El se va derula astfel:  la ora 9.30, ora României, vor fi distribuite pe adresa de email a profesorilor îndrumători, linkuri de conectare la platforma de concurs, diferenţiate pe categoriile de vârstă menţionate în prezentul regulament. Fiecare profesor îndrumător va redistribui linkul pe adresa de email a elevilor înscriși sau a părinților acestora (în situația în care elevii nu dețin adresă de email).
Este recomandabil să se folosească browserul Google Chrome. Elevii vor putea accesa linkul primit, în intervalul orar 10-18, ora României. Timpul necesar pentru rezolvarea cerinţelor este de aproximativ o oră. Prin accesarea linkului, elevii vor fi conectați la un test online cuprinzând mai multe tipuri de itemi. Rezolvarea testului, implică selectarea sau completarea răspunsurilor aferente fiecărei cerinţe şi apăsarea pe butonul Trimitere (Submit). Toate întrebările sunt obligatorii, iar testul poate fi parcurs o singură dată. Răspunsurile trimise după ora 18, ora României, nu vor fi luate în considerare.
Precizări importante:
­   se recomandă atenţie maximă la completarea datelor de înscriere. Pe baza lor vor fi expediate linkurile de concurs iar ulterior se vor completa clasamentele şi diplomele. Furnizarea unei adrese de email greşite (chiar dacă o singură literă este omisă) duce la imposibilitatea comunicării ulterioare cu organizatorii.
­   la completarea formularului de înscriere sau de concurs introduceţi întâi numele de familie şi apoi prenumele , pentru a face posibilă ordonarea alfabetică a participanților. Exemplu corect: Rusu Mirela.  Exemplu greșit: Mirela Rusu.




Premiile
Pentru elevii care au participat la SECȚIUNEA I, respectiv la dezbateri și au redactat eseuri, premiile vor consta în oferirea unor cărți și publicarea celor mai bune eseuri în Revista Renașterea, câte unul în fiecare lună.
Pentru elevii participanți doar la SECȚIUNEA a II-a, se vor acorda premii și mențiuni în ordinea punctajelor obținute: Se va acorda Premiul I- pentru punctaje între 96 și100, Premiul II- pentru  punctaje între 91 și 95, Premiul III- pentru punctaje între 86 și 90, Mențiune- pentru punctaje între 85-80.
Celorlalți elevi care  nu se vor încadra în punctajul pentru premii sau mențiuni,  li se vor acorda diplome de participare, cu specificarea punctajului obținut.
Rezultatele se vor transmite în termen de 15 zile de la data desfășurării concursului. Diplomele se vor emite doar în format digital și vor fi trimise profesorilor îndrumători, într-un interval de 4 săptămâni după finalizarea concursului. Se recomandă ca profesorii să printeze diplomele și să premieze elevii în mod public, în biserică, în cadrul slujbelor parohiei de care aparțin. Preotul sau profesorul de religie va facilita această manifestare, pentru a răsplăti efortul copiilor.

   Grupul țintă:
Concursul se desfăşoară pe niveluri de vârstă, nu pe clase. Astfel, vor fi patru niveluri pentru fiecare confesiune:
1.  clasele 5-6; 
2.  clasele 7-8; 
3.  clasele 9-10; 
4.  clasele 11-12.
Elevii fiecărui nivel vor pregăti subiectele solicitate în programă. De exemplu, aceleași subiecte vor fi pregătite și de un elev de clasa a 5-a dar și de un elev de clasa a 6-a.

Etapele şi perioada de desfăşurare a acestora:
Proiectul se va derula pe o perioadă de 9 luni (01.09.2018-15.05.2019) pe parcursul cărora se vor desfăşura 4 activităţi:
1. Diseminarea informațiilor privind proiectul, în perioada 1.09.2018-20.12.2018
2. Înscrierea participanților, în perioada 21.01.2019- 25.02.2019.
3. Desfășurarea dezbaterilor și a concursului, în data de 8-9.03.2019.
4. Premierea elevilor în perioada 1.04-15.05.2019.

Informaţii privind numărul de participanţi
-          pentru SECȚIUNEA I, fiecare profesor are dreptul să înscrie în total patru elevi de la nivelul  gimnazial sau liceal
-          pentru SECȚIUNEA II, fiecare profesor are dreptul să înscrie în total patru  elevi de la nivelul  gimnazial sau liceal
-          pentru participanţii din diaspora: pot participa câţi elevi doresc, de la nivelul  gimnazial sau  liceal;
Programa/ tematica de concurs este prezentată în Anexa 1.
Pentru informații suplimentare ne puteți contacta la adresa concursului, europasecol21@gmail.com.